MaggiMikmar

Tre träningar

Publicerad 2013-09-19 16:03:18 i

Så många gånger har jag på fullt allvar spelat fotboll. Alltså, i hela mitt liv.
 
Efter år av förfrågningar från systrarna Davidssons håll har jag, Magdalena Mikmar, börjat spela fotboll. Hjälp vad svårt det är. Jag avskyr att göra saker som jag är sämst på, som jag verklingen inte kan någonting alls om. Finta? Dribbla? Passkott? Hela jag är en våg av frågetecken - hur gör man?
 
Jag pratar så ofta om att våga vara sig själv inför sina vänner (och obekanta) - men när jag väl utsätts för det själv inser jag hur svårt det är. Jag vet, jag kommer aldrig bli något direkt fotbollsproffs - men det spelar ingen roll, för det kan få betyda så mycket mer. Jag ser det nog som ett sätt att övervinna någon typ av rädsla. Ett sätt att få utvecklas. Och ett fantastiskt sätt att få umgås med härliga vänner på - och lära känna nya sidor hos dem!
 
Så här smidig känner jag mig på planen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela