MaggiMikmar

Lov-sång?

Publicerad 2013-09-25 11:21:22 i

Jag kommer ihåg på gymnasiet att jag sa till en av mina vänner "Jag ska iväg och öva lovsång." "Lovsång? Är det sådana låtar man sjunger på skolavslutningen?" Både ja och nej - själva ordet lovsång går ju alla gånger att förknippa med "Flaggan vajar på sin stång" och andra sommarfyllda barnsånger. Men den lovsången jag syftade på är de sånger man sjunger till Gud. Det kanske låter flummigt men man kan tänka så här.
 
På skolavslutningen står vi alla där, fulla av förväntan. Snart är sommarlovet här och vi tar alla i för kung och fosterland när vi sjunger "Den blomstertid nu kommer." Vi hyllar sommarlovet med sång och musik - för vi älskar ju sommarlovet! På samma sätt kan man känna med Gud - vi vill bara hylla honom för hela hjärtat bubblar över av förväntan och kärlek.
 
Så vill du se vad den här typen av lovsång handlar om är du välkommen till Missionkyrkan i Finspång den 28 september kl20:00. Och tack Isabelle att du ställde den kloka frågan om lovsång för fem år sedan.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela