MaggiMikmar

Hjälp vilket liv

Publicerad 2013-11-06 20:42:00 i

Olof tapetserar. Jag har inget att göra. Sitter och tittar på gamla bilder. Känner hur tacksamheten sköljer över mig. Vilket liv jag har haft. Vilka äventyr jag fått vara iväg på. Så många människor jag träffat, så många platser jag sett. Jag skriver det inte för att försöka verka "speciell." Nej, jag vill bara ge dig en liten tankeställare.
 
För ibland känns livet trist, allt går på rutin. Jobba jobba jobba. Titta då på lite gamla bilder, se tillbaka på ditt liv. Fantastiskt va? Har du inga bilder? Börja fota ditt liv, spara minnen på bild för en dag kommer du sitta där igen och tänka "Vilket tråkigt liv jag har." Ta då fram dina bilder och minns alla de fina dagarna du har haft. Känn tacksamheten skölja över dig. 
 
Ditt liv är nu, de dagar du lever nu kommer
en dag vara "den gamla goda tiden."
Gör dessa dagar värda att minnas! 
 
Rutan Skutan och jag var en gång på äventyr på Sri Lanka - det ska bli roligt att få berätta om det när jag en dag är gammal och grå.
 
 

Kommentarer

Postat av: Rutan-Skutan

Publicerad 2013-11-22 15:18:15

Det är ett fantastiskt fint kort på dig Magdalena.
Vist är det fantastiskt med minnen. Själv har ja nästan slutat fota, men istället skriver ja dagbok. O det kan ja rekommendera alla. Ja älskar att läsa om åren som gått. O ja mins så mycket mer, även de obetydelsefulla dagarna. De flesta dagar har ändå en ljuspunkter. Det är faktiskt viktigt med minnen. Ja fick mina barndoms album i somras. O det är ju hur kul som helst att kolla i dem.

Svar: Fotot är ju på dig Rutan skutan! :)
BaraMaggi

Postat av: Lovisa

Publicerad 2014-02-12 13:57:30

Jasså! Det såg jag inte att det var =^)
Men fint var det =^)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela