MaggiMikmar

Du som gått före

Publicerad 2013-11-06 20:26:31 i

Alla helgons dag. Alla helgons dag? Vad betyder det egentligen? Firar vi inte Halloween med pumpor, oranga inredningsprytlar, höstlöv och "bus eller godis" ? Nej det är ju inte samma sak...
 
Barbro sa sådana fina ord på gudstjänsten i lördags "Vi tänker och minns de som gått före oss." För visst kan alla helgona kännas sorgligt, man minns de som gått bort, som lämnat oss. Men man kan också få påminnas om vad människor gjort för avtryck i våra liv, låta sig inspireras och bli ledd. Vara tacksamma till de som gått före oss, som trampat upp spåren i den höga snön så att det blir lättare för oss att följa efter.
 
Tack farfar och farmor, mormor och morfar för att ni visat på så mycket villkorslös kärlek. Tack för att ni lärt mig att hur lite man än har finns det alltid lite till att ge. Tack för att ni genom lidande och nöd alltid varit givmilda med era leenden och era varma famnar. Tack för att ni lärt mig om livslånga relationer. Tack för att ni lärt mig att Gud är värd att lita på, i nöd och lust. Tack för att ni burit oss vid era hjärtan. Tack för detta och mer där till, jag vill gå i era fotspår. Ni fattas mig.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela