MaggiMikmar

Mitt liv är en alfabetssång

Publicerad 2013-06-30 13:38:00 i

Jag vet inte vilket år det var men en gång för länge sedan reste mamma, pappa, Erika, Matilda och jag till Öland. Och vi var ju inte den där familjen som bodde år ut och år in på Löttorp utan jag tror vi bokade en stuga i sista sekund och hamnade då på en camping med tillhörande kursgård. På kursgården höll de kurser i akvarellmålning och en morgon stod jag och mina systrar där framför en grupp av människor som just skulle komma igång och måla, Men innan de skulle få börja sin lektion skulle vi sjunga för dem.
 
Jag vet inte hur detta riktigt gick till men mamma hade pratat med läraren och hipp som happ hade de bestämt att vi skulle stå för lite underhållning på morgonkvisten. Nu stod vi alltså där och sjöng sånger ur Majas alfabet. Vi sjöng om det blåa havet, om sommargolv med gula prickar och allt annat möjligt som jag nu inte minns.
 
Sedan dess har mitt hjärta haft en liten förkärlek för dessa sånger och jag kan allt som oftast förknippa mitt liv med en och en annan låt. Pioner på min födelsedag. Midssommarafton med blommor i mitt hår. Fira min kära mamma som älskar allt som är blått. Livet blir så mycket vackrare med blommor och sång - må det alltid förbli så.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela